laupäev, 29. detsember 2012

Fantaasiaelamus 2012

Toredat aastavahetust ja vägevaid lugemiselamusi kõigile fantaasiasõpradele uuel aastal! Avan 2012. aasta toredaima fantaasialoo teema. Mis olid parimad raamatud, mida sel aastal lugesite? Tegemist ei pea olema sel aastal ilmunud raamatuga.
Tegin ise see aasta esimest korda loetud fantaasiaraamatutest nimekirja, nii et ülevaadet on sedapuhku eriti hõlbus saada. Aga kuna olen veel maal pühi pidamas ja nimekiri on kodus, siis kirjutan oma mõtted uuel aastal, et kogemata mitte mõnd aasta algul loetud head raamatut ära unustada.

5 kommentaari:

  1. Ma peamiselt kiigun kolme raamatu vahel: Goerge R. R. Martini Fevre'i Unelma, Neil Gaimani Ameerika Jumalate ja Charles De Linti Kusagil Lennata vahel.

    Kõik olid sigahästi kirja pandud ja meeldivalt tõlgitud. Esimene neist siis ajalooline vampiirifantaasia, teine eklektiliselt kokkupõimitud urban ja kolmas indiaanipärimustel rajanev urban. Esimeses ja kolmandas oli verd ja võikust rohkem kui rubla eest ja samas kandsid mõlemad endas meeletut soojust ja positiivsust. Ameerika Jumalates otseselt erilist võikust polnudki, kui surnuvalve välja jätta (ja seegi oli mahe), kuid seevastu hääd huumorit ja niisama ropendamist meeldivalt palju.

    Tjahh, keeruliseks läks just, seetõttu lausume hoopis ühe taasavastuse: Roger Zelazny Needuste Allee (ma tegelikult ka ei taha teada, kui suur pohmakas tal selle kirjutamise ajal oli - seda ikka pidi olema). Ups! See on ju ulme hoopis...

    VastaKustuta
  2. Minu jaoks aasta parimaks jäi vast Feist'i Magician.
    Teise koha sai omale Smithi'i A Stranger To Command ja
    kolmanda koha peale ronis veidi kergekaalulisem Flanagan'i Brotherband'i triloogia.
    Loetud sai ka mitmeid raamatuid, mis lugemise hetkel jätsid suht positiivse mulje aga mis aasta lõpuks on juba meelest läinud.
    Kapis on ootamas hulk erinevaid järgesid juba alustatud triloogiatele ja sarjadele. Ilmselt lähikuudel uute siin juba kajastamata raamatute või sarja algusteni ei jõuagi...

    Head vana aasta lõppu kõigile :)

    VastaKustuta
  3. Mina peaksin oma parima eepilise fantaasia elamusena nimetama ilmselt Sandersoni "Mistborn" triloogiat (raamatuid üksteisest eristada küll ei oska), urban fantasy žanrist tunnistaksin parimaks Deborah Harknessi "Discovery of Witches" ja "Shadow of Night".

    Soovin samuti kõigile kaasblogijatele ja lugejatele palju mõnusaid fantaasiaelamusi uueks aastaks! :)

    VastaKustuta
  4. Mingit uut superlemmikut ma see aasta ei kohanudki, aga head kraami oli küll omajagu. Snyderi Study-seeria algas originaalselt, aga järgmised osad vajusid veidi ära. Stiefvateril olid tavapärasel kõrgel tasemel nii "Scopio Races" kui "Raven boys", aga samas on tema varasemad raamatud mulle rohkem meeldinud. Rothfussi "Wise man's fear" tasub ka kindlasti mainimist. Aasta uueks autoriks on minu jaoks ehk Gail Carriger ja tema Soulless-sari.
    Aga jah, valik jäi mul see aasta väiksemaks, sest tavapärase umbkaudu 50 fantaasiaraamatu asemel lugesin see aasta umbes poole vähem rohkete töö- ja õpinguülesannete tõttu.
    Võibolla nimetan aasta lemmikuks just lõpetatud lühijutukogumiku "Curiosities" (aitäh, hea jõulukink, Pihel), mida kohe eraldi postituses tutvustan.

    VastaKustuta
  5. Minu suurejooneline 2012. aastal loetud fantaasiaraamatute nimekiri näitab suhteliselt kahvatut tulemust raamatute hulga suhtes - üksnes 20 + natuke raamatu ringis, kusjuures mul pole erinevalt Tuulest isegi doktoritööd enda vabanduseks ette näidata. Sellest valikust on mul kolm võrdset lemmikut: Maria Snyderi "Poison Study", Maggie Stiefvateri "Scorpio Races" ja Laini Taylori "Daughter of Smoke and Bone". Neid jälitavad aasta alguses loetud George Martini "Mõõkade maru" ja "Kuningate heitlus" - kuna olen otsustanud seda sarja eesti keeles lugeda, loodan varsti oma küüned ka "Vareste pidusöögi" taha saada. Ja Martini raamatutega võrdselt meeldis mulle ka Patrick Rothfussi "Tuule nimi".

    VastaKustuta