kolmapäev, 24. november 2010

Potteri-filmi muljeid

Käisin eile vaatamas Harry Potteri seitsmenda osa esimese poole filmi. Minu meelest oli päris hea. Filmitegijad ei olnud ise midagi leiutama hakanud, vaid püüdnud võimaluste piires raamatule truuks jääda, mis on minu meelest hea mõte.
Kõige rohkem meeldis mulle see osa, kus Harry, Ron ja Hermione ministeeriumisse sisse murdsid. Tagantjärele mõeldes oli see kõige parem ilmselt sellepärast, et tänu mitmemahlamöginale mängisid tegelasi teised näitlejad. Ikka on vahe sees, kas tegemist on päris näitlejatega või inimestega, kes lapsena nunnu välimuse põhjal valitud on. Aga ega need pärisosatäitjad ka väga hullud polnud. Harry pole enam nii kange kui vahepealsetes filmides.
Toredasti oli tehtud Kolme venna muinasjutu multifilm. Ja palju viibiti ilusas looduses. See natuke häiris, kui Hermione Harryga kahekesi ilusas metsas olles õhkab: jäämegi siia ja saame koos vanaks. See tundub olevat nii põhimõttelage ja ebaloogiline. Ja Harry matab Dobby liivaluite tippu, mis tundub samuti halb mõte, kuna arvata on, et peagi koorub laip sealt välja.
Oleks tahtnud näha natuke rohkem paanikat selles kohas, kus Hermionet piinatakse ja Ron ja Harry keldris kinni on. Filmis võtsid nad seda suht rahulikult. Ja miskipärast kasutab Hermione metsas redus olles parfüümi, mistõttu krahmajad nad peaaegu kätte saavad. Oo edevust.
Kõige hullemad olid subtiitrid. Kui võimalik, ärge neid üldse lugege. Kui Harry tuleb ja küsib Hermionelt "Krahmajad?", siis tõlkes tuleb ta ja ütleb "Tolvan." No mis loogika seal on?

4 kommentaari:

  1. Mina olen Potterist lugenud vaid nelja esimest osa, aga ma ei ütleks küll, et midagi segaseks jäi (kriitikud on mitmes kohas leidnud, et film on arusaadav vaid fännidele). Üsna igav oli küll. Selline korralikult tehtud ja puha, aga väga Kääbikuks või Sõrmuste Isandaks kiskus, halvas mõttes. Ma ei ole kunagi suutnud täie tõsidusega võtta muinasjututegelaste draamasid ja selline võlurite Iseseisvuspäev...No pole minu maitse. Ainus hea koht, mis meelde jäi, oli see, kus Harry, Hermione ja Ron Ministeeriumisse sisenesid (tualetipoti kaudu).

    VastaKustuta
  2. Mul nüüd ka Potter vaadatud. Nõustun Tuulega, et oli hea, ma arvan, et parimate hulgas koos 1. osaga.
    Seitsme Potteri koht oli tore. Billi tegelane, kuigi teda napilt näidati, oli täitsa sobiva välimusega. Lupin nägi veidi parem välja kui varasemates filmides (3. osas oli ta ikka tohutu pettumus), võib-olla aitas aukus lõuga varjav habemeke.
    Ministeeriumisse sissemurdmise stseen oli suurepärane. Kui me oleme nende noorte näitlejatega harjunud, kuidas nad kolmekesi puntrasse hoiavad või kummalisi ilmeid näole manavad või imelikult arglikult külg ees liiguvad, siis täiskasvanud näitlejate esituses oli see kangesti naljakas. Eriti see tüüp, kes Harryt kehastas ja pidi kõva mees olema, kuid käis ringi hirmunud näoga, alalõug värisemas.
    Metsas telkimisel torkas mulle miskipärast silma, et Hermione istus valves olles külmal maapinnal. See jättis mulje, et ta ainult ajutiselt ja võtte pärast sinna end toetanud on, mitte tundide kaupa ühel kohal. Aga no olgu, võib-olla soendas ta võlukunstiga oma istumisealust.
    Xenophiliuse näitlejat vist kiidetakse, aga mulle ta erilist muljet ei jätnud. Aga kolme venna multikas oli tõesti hästi tehtud, kunst omaette.
    See, kuidas nad pärast Xenophiliuse juurest põgenemist otse krahmajate kätte sattusid, oli natuke arusaamatu. Kuigi, ausaltöelda oli see raamatus kah veidi veider, kuidas Harry, teades küll, et Voldemorti nime öelda ei tohi, lambist surmasööjad kambale kaela tõi.
    Kokkuvõttes oli igati tore kinoelamus ja ilus raamatuillustratsioon, mida tahaks detailide uurimiseks kindlasti veel vaadata.
    Aa, ja filmireklaamide hulgas torkas silma peatselt kinodesse tulev uus fantaasiafilm - Lewise "Koiduränduri teekonna" ekraniseering.

    VastaKustuta
  3. Veel tekitas minu peres arutelu stseen, kus Harry Hermione telgis tantsima võttis - et kas see ikka läheb kokku Harry karakteriga, kes mäletatasti "Tulepeekri" osas ballil tantsimise perspektiivist õõvastust tundis. Otsustasime aga, et pole hullu, kuna tegemist ei olnud mingi naistemeheliku osava tantsimisega, vaid pigem parajalt kohmaka naljatamisega, et Hermione tuju tõsta.

    VastaKustuta
  4. Mulle ka meeldis see film, mis Cinamoni kinopiletil kandis nime "Harry Potter ja surm" ;) Sarnaselt eelkõnelejatega imponeerisid mulle eriti stseenid pärast mitmemahlamögina joomist. Ja kuigi film oli küllaltki raamatutruu oleks võinud raamatu peatükki "Seitse Potterit" veelgi detailsemalt filmida. Sest üldiselt oli ju film küllaltki sünge.

    VastaKustuta