pühapäev, 5. detsember 2010

Lemmik vampiiriraamat?


Kui Pratcheti raamatutega seoses juba lemmikraamatu (-tegelase) küsimiseks läks, siis kuidas on lood vampiiriraamatutega? Mina pean küll tõele au andes möönma, et pärast Meyeri "Videviku" saaga ilmumist olen üksjagu palju vampiiridest lugenud (ja seda mõnede sõprade-sugulaste kaastundliku pilgu kiuste).
Ja on olnud väga häid raamatuid, aga ka aja raiskamist. Mulle on väga meeldinud Richelle Meadi Vampiiride akadeemia viis raamatut (kuueski juba tellitud), aga ka Sergei Lukjanenko ja Vladimir Vassiljevi Öise ja Päevase Vahtkonna lood. Ema-tütre P.C. ja Kristin Casti Öö Koja kolm esimest osa olid tõeliselt igavad, aga millegipärast lugesin ma siiski ka järgmised neli läbi. Kui Pratchetist juba juttu oli, siis meeldis mulle väga "Koletislik rügement", kus ka ju vampiir rügementi kuulus. Ja "Carpe jugulumis" oli Lancre'i kuningriigist saanud vampiiride ja nõidade võitluse tallermaa...
Aga tuleb teile veel häid/halbu kogemusi meelde? Kas on keegi näiteks George R. R. Martini "Fevre´i unelmat" lugenud?

23 kommentaari:

  1. Mina olen vampiiridest lugenud Videviku-sarja, Vampiiriakadeemiaid ja House of Night-sarja ka. House of Night on minu jaoks liiga popp ja noortepärane ja seda ilmselgelt liiga pikka ja venivat sarja ma lõpuni lugeda ei kavatse. Videviku raamatut lugesin kõik läbi, aga kuigi esimene raamat oli pingeline ja uudne ning teised kõik ka haaravad, häiris nende raamatute juures see, et autoril ei tunudnud olema kõik algusest lõpuni läbi mõeldud - süžeeliin logises kuidagi ja moraal, et väga hea on olla imeilus igavesti elav laip, tundus mulle ka väär. Vampiiriakadeemias meeldis mulle tubli ja hakkaja Rose, aga osade edenendes muutus ta järjest tüütumaks - jälle sari liiga pikaks venitatud. Aga selle sarja ma plaanin ikka lõpuni lugeda. Iga kirjanik lihsalt pole nii hea kui Rowling, et seitsmeosalises samade tegelastega sarjas venitamise tunnet ei tekiks. Minu jaoks on vampiirideteema ennast natuke ammendanud, loodetavasti fantaasiakirjanike jaoks ka varsti ja me saame midagi originaalsemat lugeda.

    VastaKustuta
  2. "Fevre'i unelm" on kihvt, tõesti soovitatav.
    Praegu ilmub del Toro/Hogan "Tõbi"+"Allakäik", see on selline päris ränk verevalamine.

    Andra "Algolagnia" on Eesti vampiirilugu.

    VastaKustuta
  3. Minu lugemisarvel on lisaks Tuule nimetatud kolmele vampiirisarjale ja Pratchetti vampiiridele veel Harrise sari. Enne viimast kahte osa oleks ma lemmik vampiirisarjaks hääletanud Meadi Vampiiriakadeemia, aga, jah, 4. ja 5. osa olid mulle kuidagi vastukarva. Neljandas oli peategelane Rose lihtsalt natuke tahtejõuetu ja mõttetu, viiendas aga muutus tema julgus ja ettevõtlikuks kohati labaseks ja kohatuks räuskamiseks (ropendamine ja vandumine kuninganna nõupidamisel?). Samuti ei nõustunud ma tema kuritegelikku laadi ettevõtmistega. Ja Dmitri ahistamisega stiilis "sa oled mulle tänu võlgu, sa pead minuga suhtlema, mis-ma-kõik-sinu-heaks-teinud-olen".
    Videviku sari oli ladus lugemine, kuid tegelastest meeldisid mulle küll libahundid märksa enam kui vampiirid ja ma olin üsna pettunud, kui vampiirid sarja teise osa lõpus jälle tagasi ilmusid. Ja nõustun Tuule kirjeldatud loo moraali kaheldavusega. Arvasin ise lugedes, et õnnelik lõpp võiks olla hoopis see, kui Edward saab tagasi inimeseks ja vananeb koos Bellaga rõõmsalt. Praegu jäi ikka kõlama paanika: "Appi-ma-olen-19-täitsa-muldvana-juba".
    Harrise vampiiriraamatud olid esialgu täitsa toredad, aga viimane osa, mis ma lugesin, oli jälle jamam.
    Öömaja sarja maagia on natuke liiga käest ära ja keeruliseks muutunud, igasugused surematud jumalused ja kes kõik veel seal ringi lasevad. Ja peategelane on algusest peale kergelt tüütu olnud. Aga kavatsen ikka sarja edasi lugeda (ise vast ei ostaks, aga Kadrilt laenaks küll :P).
    Nii et ei oskagi hääletada. Peaks neid Lukjanenko ja Vassiljevi vampiire proovima, ehk leiaks sealt lemmiku. Või Romantikadoktori soovitusi.

    VastaKustuta
  4. Mulle meeldis "Videviku" sari väga ja ausalt öelda oli lõpp ka täpselt mulle meele järele. Kuigi noh, oli ette näha, et selline lõpp (st et Bella vampiiriks tehakse) tulemas on.
    Lemmikuks peaksin vist siiski nimetama Harrise Sookie sarja, "Vampiiriakadeemia" lood mulle nii hirmsasti ei meeldinud. Lukjanenko raamatud on ka väga head, aga seal on vampiirid pigem kõrvaltegelased, ma ei ole neid kunagi vampiiriraamatutena võtnud - lihtsalt väga hea ulme.
    Aga seni on siin veel täitsa nimetamata Anne Rice'i "Intervjuu vampiiriga" ja selle järjed, see on esimene vampiiriraamat, mida lugesin (juba kunagi väga-väga ammu) ja see meeldis mulle ka väga - oluliselt parem kui film! (nagu tavaliselt) Nii et soovitan lugeda, see on juba nagu ajalugu :). Järjed lähevad natuke igavamaks, kõiki pole ma lugenud ka.

    VastaKustuta
  5. Minu vaieldamatult lemmikuks vampiirisarjaks on Richelle Meadi Vampiiride akadeemia ning ootan juba väga, et täna ilmuv 6. osa kohale jõuaks (jutud käivad, et neile, kes raamatu Amazonist tellisid, olla see eile juba teele pandud). Samuti meeldivad mulle Meadi teised (mitte küll peamiselt vampiiridest kõnelevad) sarjad - nii Dark Swan kui Georgina Kincaid.
    Meyeri "Videviku" saagat oli ka hästi mõnus lugeda, eriti 1. ja 3. osa. Kahjuks suutsid aga filmid hea lugemiselamuse varjutada ning täna raamatute peale tagasi mõeldes, tuleb esmalt meelde Pattinsoni kehtastatud ning minu arvates mitte just kõige paremini õnnestunud Edward.
    House of Night sarjast olen lugenud vaid kahte esimest ning need erilise põnevusega ei hiilanud, samas Kadri jutu järgi pidavat 4. osast põnevaks minema ;).

    VastaKustuta
  6. Pole küll vampiirisari, aga vampiirid on olulised kõrvaltegelased Mercy Thompsoni (Patricia Briggs) sarjas. Vampiiriraamatuks selles sarjas võib nimetada Blood Bound. Lahe lugemine "young adult" raskusastmes.

    VastaKustuta
  7. Patricia Briggsist polnud ma varem midagi kuulnud, aga vaatasin nüüd, et Apollos on isegi neli Mercedes Thompsoni raamatut müügil. Kas Sa nimetasid need seetõttu, et tegemist väärt lugemisega või et tegelasteks mh vampiirid? Siis tean, kas endale ka muretseda :)

    VastaKustuta
  8. Ahah, küsimus oli ennatlik - millegipärast ei hakanud ennist silma sõnad "lahe lugemine" :)

    VastaKustuta
  9. See soovitamine on suht riskantne - mõnele meeldib, mõnele mitte. Minula isiklikult meeldis, olen ka juba tulevad osad Amazonis pre-orderisse pannud ja paralleelsarja Alpha and Omega läbi lugenud.

    VastaKustuta
  10. Olen lugenud Videviku, House of Night, The Vampire Diaries sarju. Videviku sarjal said kõik osad loetud. Vampire Diaries ning House of Night jäid kuhugi 5-6 osa juures pooleli. Lihtsalt enam ei pakkunud huvi.
    Minu lemmik vampiirisari on kindlalt Harrise Sookie Stackhouse sari. Jätkuvalt ei ole siiani üheski osas pettunud.
    Hetkel loen Rachel Caine'i Morganville Vampires sarja, täitsa hea kiire lugemine. Iga osa lõppeb nii, et peab kohe ka järgmist lugema.
    Täielik pettumus oli Laurell K. Hamilton'i Anita Blake: Vampire Hunter sari. Kui esimesed osad oli põnevaid ideid täis, siis mida edasi seda ühekülgsemaks asjad läksid.
    Kõige esimene ja väga hea mäletus on kindlasti Anne Rice'i Intervjuu vampiiriga. Järgnevaid osi ei ole lugenud.

    VastaKustuta
  11. sry offtopic küsimus - kas te oskate veel soovitada mingeid eestikeelseid kohti kus fantasy kirjanduse huvilised kogunevad? Teie blogi siin on lahe, aga ehk on neid veel? häid nõuandeid ja arutelusid loeks rohkemgi, vahel arvaks ehk ise ka midagi...

    VastaKustuta
  12. Mina mingeid kohti soovitada kahjuks ei oska. Võib-olla Kadri teab?
    Aga kui oled huviline siinsamas blogis rohkem arvamuse avaldamiseks, võiksime su kaasautoriks lisada. Sel juhul saada oma meiliaadress, kuhu sulle kutse saata. Kui kutse olen ära saatnud, kustutan kohe meiliaadressiga kommentaari ära.

    VastaKustuta
  13. Ega ma ka tegelikult ei oska midagi väga soovitada, eks seetõttu see meie blogi sai ka tehtud :) Aga vaadata võib veel raamatumaailm.ee lehekülge, seal on ridamisi raamatublogisid, kus teinekord fantaasiaraamatutest ka juttu tuleb.

    VastaKustuta
  14. Blogide kohta ei oska kahjuks midagi öelda, teie oma on ainuke ainult fantaasiale pühenduv, mida ma tean, aga selline koht nagu eesti ulmelugejate arvamuste arhiiv ehk ulmekirjanduse baas on küll olemas. Noh ja fantasy on ju ka põhimõtteliselt ulme- "Videvikust" seal küll vist juttu pole, aga nii mõnestki teisest siinmainitust küll. Äkki kedagi huvitab :)
    http://www.dcc.ttu.ee/andri/SFBooks/default.asp

    VastaKustuta
  15. Seda ulmebaasi olen ma ka aeg-ajalt külastanud, sealt on põnev lugeda tõsiste Eesti ulmegurude (sh ulmekirjanike) raamatumuljeid.
    Ja tuli veel meelde, et mõned aastad tagasi sattusin sellisesse foorumisse, mille nimi oli Somnium Mirabile, ja kus ka põhiliselt fantaasiaraamatuist räägiti. Ei tea küll, kas see endiselt töötab.

    VastaKustuta
  16. Mina olen ka ulmekirjanduse Baasi sagedasti külastanud (tõsi, sinna kirjutada pole seni tihanud). Vaatasin hetk tagasi, et Somnium Mirabile fantaasiakirjanduse ümarlaua viimane postitus oli tehtud märtsis 2010, nii et tundub, et see hetkel väga aktiivselt ei tööta.

    VastaKustuta
  17. See on v olla vale koht selleks kommentaariks, aga vähemalt on siin teemas juttu olnud Charlene Harrisest. Lugesin tema "Dead until Dark"-i (teie soovitusel - tänud!) ja pean tunnistama, et selle tulemusel kaotasin igasuguse lugupidamise Stephenie Meyeri vastu. Ma ei suuda uskuda, et säärane plagiaat on üldse avaldatud (Videviku sari siis). Ma saan aru, et kõik siin ilmas kordub ja kõik on mingil kujul juba olemas, aga siiski - mingi au ja häbitunne võiks säilida. Pagan küll.

    VastaKustuta
  18. Ma mäletan ka, et ma "Dead until dark"-i lugedes kontrollisin avaldamisaastat, et kes nüüd kelle pealt viksinud on :P

    VastaKustuta
  19. Avastasin, et selline tore blogi on ka olemas:
    http://loterii.blogspot.com
    Nii mitmegi mullegi meeldinud fantaasiaraamatu kohta oli seal postitus olemas.

    VastaKustuta
  20. Ma olen neid nüüd siis viimastel aastatel lausa 5 lugenud - annab juba paremusjärjestust teha küll:
    1. Fevre'i unelm (George R. R. Martin)
    2. Nõidade sõda (Maite Carranza)
    3. Müüdisari (Robert Asprin) (vist neljandas loos olid vampiirid aktiivselt sees)
    4. Morganville vampires series(Rachel Caine)- esimesed kaks lugesin läbi
    5. Videviku saaga - konkurentsitult kõige viletsam neist viiest.

    Aga sellest, mida ma ühe või teise juures neist hindan või miks ma nad nii järjestasin, kirjutan ma mingil hetkel MiiraMarie'sse lähemalt.

    VastaKustuta
  21. Miira, ma ootan juba ammu sinu muljeid Videviku sarjast, tahaks teada, kas meile samad aspektid närvidele käisid :)

    VastaKustuta
  22. Ma ei tahtnud sellest praegu veel kirjutada, sest Marie üritab temast visa järjekindlusega läbi närida (ilmselgelt ta ei armasta seda sarja, kuid ta tahab aru saada klassikaaslaste uutest paroolidest - ja pool klassi luges suvel Videviku saagat... ning armus sellesse... <- müstika). Aga ma kardan, et ma ei jaksa oodata nii kaua kuni ta viimaks selle läbi saab (tempoga raamat kahe nädalaga, kui teisi sama pakse võiks lugeda ka kooli kõrvalt 2-3 päevaga läbi.

    VastaKustuta
  23. Pihel, minu porisemine Videviku teemadel:
    http://miiramarie.blogspot.com/2012/09/olgu-alustame-siis-algusest-algus-peaks.html (isegi spoilereid ei ole sel korral)

    VastaKustuta