kolmapäev, 29. detsember 2010

Naomi Noviku "Tema Majesteedi lohe"


Lõpetasin just Naomi Noviku Temeraire sarja esimese raamatu "Tema Majesteedi lohe" lugemise ja julgen seda teilegi soovitada (juhul, kui teile muidugi meeldivad lood lohedest).
Novikut on mh võrreldud Patrick O´Briani ja Anne McCaffreyga. Esimesena nimetatud kirjaniku raamatuid ei ole juhtunud lugema, aga McCaffrey Perni loheratsurite sari meeldis mulle vist pisut rohkem (võib-olla mängib siin rolli asjaolu, et loheteema oli toona minu jaoks väga uus ja ma alles avastasin enese jaoks fantaasiakirjandust).
Temeraire esimese raamatu sündmused toimuvad Napoleoni sõdade ajal, kui Napoleon on juba Prantsusmaa keiser. Sõjaajalugu ei ole mulle kunagi eriti huvi pakkunud, seega ei oska hinnata, kui palju on Noviku kirjutises tõtt ja kui palju fiktsiooni. Aga tuleb tunnistada, et Novik on siiski väga tõepäraselt oma loo kirja pannud. Nii ei olegi kokkuvõttes midagi üllatavat selles, et Prantsusmaa ning Inglismaa õhujõud koosnevad 19. sajandi algul lohedest ja lohelenduritest.
Temeraire lugu saab alguse sellest, et kapten William Laurence´i juhtimisel vallutatakse prantslaste sõjalaev ja nende lõugade vahelt napsatakse ära lohemuna. Lohed on aga kummalised olevused ja mõnele neist hakkab isegi mereväeohvitser meeldima. See on muidugi ennekuulmatu lugu, et lohe seob end mereväelasega. Lendurid on mereväelaste vastu vaenulikult meelestatud ja vastupidi ka.
Kui nüüd tagantjärele mõelda, siis ega mingit non-stop actionit selles loos ei olnudki, aga mingil seletamatul kombel oli raamatut ka raske käest panna. Võib-olla mängis sellise lummuse loomisel minu jaoks olulist osa peategelase Laurence´i väärikus ja suhtumine ümbritsevasse. Kõik see meenutas vägagi minu teismeea lemmikkirjaniku Jane Austeni teoste atmosfääri.
Käivad kuuldused, et järgmine osa peaks eesti keeles ilmuma järgmise aasta veebruaris-märtsis. Inglise keeles on vist kuus osa ilmunud.

7 kommentaari:

  1. Tänan vihje eest! Ma tunnistan et olen eestikeelsest fantaasiakirjandusest veidi võõrdunud, peale seda kui paar korda omal ajal eesti kirjastused mingi sarjaga alustasid aga siis kas ilmutasid järgesid liiga aeglaselt või jätsid hoopis pooleli. Hakkasin siis järgesid amazonist ostma, hiljem ka terveid sarju ja viimased aastad olen eesti keeles ainult Pratchettit ostnud. Seekord peab aga ilmselt sammud poodi seadma ja kasutama võimalust raamatut enne ostmist sirvida (millist võimalust netist ostes enamasti ei ole) ja ehk siis ka osta. Sellega seoses tänan teise meeldetuletuse eest - McCaffrey Lohelend ja Lohelaul olid tõeliselt head raamatud, peangi nüüd (jälle!) kätte võtma ja netist ka selle sarja muud osad tellima, kuna eesti keeles vist rohkem ei ilmunud :)

    VastaKustuta
  2. Ka mina hakkasin inglise keelseid raamatuid lugema seetõttu, et ei suutnud oodata, millal järgmine osa eesti keelde tõlgitakse (vahel tõesti ei tõlgitudki). No ja tegelikult on võõrkeelsed raamatud odavamaks ka osutunud.

    VastaKustuta
  3. Kadri, kas sul on olemas selle sarja järgmised inglisekeelsetena? Ma nüüd jõudsin ka esimese riiulist läbi lugeda (kuigi laps juba mitu kuud soovitas ja soovitas...)... peagi kirjutan ka. ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ehk siis veel kaks mõtet (mis küll raamatut ei tutvusta, kuid täiendavad ehk olemasolevaid tutvustusi):

      http://miiramarie.blogspot.com/search/label/Naomi%20Novik

      Kustuta
    2. Ei ole paraku. Viimasel ajal olen kuidagi väga vähe raamatuid ostnud. Veebruaris sain sellise laadungi, et ei ole tänase päevani jõudnud läbi närida.

      Kustuta
  4. Olen 11 kuid laenutan enamus raamatuid 7-9 klassi vahest.
    Hetkel ongi mul pooleli "Tema majesteedi lohe". Minu
    klassist on seda lugenud siiani ainult üks poiss(ise olen
    tüdruk). Minu meelest on see väga mõnus raamat millesse on
    Lisatud ka piisavalt huumorit. Väga palju ei ole ma lohe-
    raamatuid lugenud("Kuidas taltsutada lohet")aga mulle
    avaldab muljet kuidas kirjanik on suutnud kõike nii inim-
    likult väljendada, et viimase kahe nädala jooksuul on mu
    peas kuiju võtnud kogu maailm mille keskmes on Laurence
    ja Temeraire. Muidugi meeldib mulle ette kujutada millised
    näevad välja lohed ja kuidas nad inimestega suhtlevad.
    Nii et kiidan raamatut väga!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga tore on lugeda ka nooremate lugejate muljeid! Kirjuta aga veel, kui satud siin blogis olemas olevaid raamatuid lugema. Ja see maailma silme ette tulemise tunne on mulle ka heade raamatute lugemisest väga tuttav :)

      Kustuta